joi, 26 februarie 2009

amintiri

o sa postez daca tot sunt la momentul postarii si doua poezii care mi-au placut in mod deosebit de-a lungul timpului si care intr-un fel imi amintesc de trecut, de adancimea omului, de plecari, intoarceri, cuvinte, regrete, reveniri, cicatrizari...si suflet.

Dă-mi voie

de Ilie Olaru Delavulpeşti


Dă-mi voie dar să-ţi spun că salvamarii-s morţi,

Că bărcile n-au vâsle şi luna s- a ascuns,

Că s-ar putea ca teii să ruginească-n porţi,

Nicicând să ni se pară chiar totu-ndeajuns.



Dă-mi voie dar să-ţi spun că dincolo de nori

Alămurile-şi sună trişti cavaleri de plumb,

Un secol că îmi pare de când te-ndemn să zbori,

Spre-a umili restriştea culorilor mijind.



Dă-mi voie dar să-ţi spun că veacu-i pe sfârşite,

Că, sigur, pe la tâmple ca mâine-o să ne ningă

Greu timpul de ofrande ce săbii îşi ascute

Această cutezanţă, iubito, să ne-nfrângă.


Atâtea haite-n forfot între răscruci pândesc

Râmânerea pe-aproape de limpedele râu...

Dă-mi voie dar să-ţi spun apusul că-mi zoresc

Spre a-ţi lumina prezenţa, de nu-i mult prea târziu."

poezie publicată în Antologia de poezie "Regina Nopţii" , Editura Granada, Bucureşti, 2004



Nu-mi spune

de Maria-Magdalena Jindiceanu

(poezie publicată în volumul de versuri al Magdei "Univers inclus", Editura Semne , 2004)

"Nu-mi spune cum ai ucis iubirea,

Mai bine ascultă pianul din hol.

Nu mai privi floarea albă din glastră,

Căci mâine o voi planta

În grădina din nori.




Nu-mi spune cum ai ucis iubirea,

Mai bine citeşte un poem antic.

Nu mai atinge cu gândul tabloul,

Căci mâine-l voi vinde

În târgul cel vechi.



Nu-mi spune cum ai ucis iubirea,

Mai bine pleacă spre alte zări.

Nu-nchide uşa în urma ta,

Căci mâine voi privi

Cum te îndepărtezi..."





as incerca intr-un fel sa recladesc trecutul... sa iau de la capat toate amintirile, trairile, vorbele, faptele si sa le trag usor spre mine ca pe niste fire ale unor zmeie. si cineva m-ar intreba:
de sa te obosesti atat, la ce iti foloseste? nu stiu daca imi foloseste acum, dar in viitor da, atunci cnad va veni ziua judecatii subconstientului....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu