marți, 1 decembrie 2009

respect your values.....


Imi pun cateva intrebari retorice si imi raspund intr-un final, dar as vrea ca de fapt toti sa-si raspunda in minte la intrebarile astea.

Ma intreb de ce doar de Ziua Nationala lumea admira uniforma veniti in numar mare si parca mai mult ca niciodata atunci se simte mandria uniformei, cand ar trebui sa se intample zi de zi avand in vedere ca este uniforma unui stat national, ca porti insemnele unei institutii mai mult decat publice, nationale, ca tocmai uniforma prin imaginea si simbolurile ei, fara a ne da seama, este unul dintre simbolurile esentiale ale unui stat national.

apoi ma intreb retoric ce s-ar intampla daca intr-o zi de 1 Decembrie nu ar mai fi aceasta parada nationala superba de la Arcul de Triumf? nici nu as vrea sa ma gandesc..................



apoi.... e trist, dar este foarte adevarat, am patit de 2 ori in acest an, o data in mediul informal ( la un fast- food ) si odata intr-un mediu cat se poate de oficial, la un eveniment literar important din afara sa se rada ca sunt din Romania sau ca sunt roman. Ei si? cred ca cu atat mai mult, aceste reactii urate, de adversiune, imi intaresc mai mult ideea ca da sunt roman, scriu in limba asta, imi scriu poeziile si mi le gandesc doar in limba mea si mi le traduc atunci cand un eveniment din afara o cere, dar esential e ca sunt gandite si scrise in limba tarii mele, ca fara sa-mi dau seama, incostient sau poate un constient f subtil, cultura romana, educatia primita, oamenii pe care i-am intalnit in aceasta cultura in care am crescut mi-au influentat si imi influenteaza scrisul, toate sunt sub pecetea Romaniei. am premii obtinute la concursuri nationale de poezie, cu poezii scrise, simtite si gandite in limba romana, am premii pe care in Cv-ul meu le voi duce departe cu mine cu numele tarii, de ce sa nu fi mandra deci ca sunt din Romania?
Cu drag,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu