joi, 9 aprilie 2009

somehow.....


M-am hotarat sa scriu repede pe blog cateva impresii la cald si mai ales acum cat am tragere de inima si inspiratie, apoi.... este posibil ca aceste idei sa se piarda in neant :D

demult imi trecea prin cap ideea ca pentru fiecare domeniu sau daca nu pentru toate, macar pentru jumatate, exista un anume tip de tinuta... adica in oras, din multime, daca socializezi cu multe persoane si participi la multe evenimente unde vine lume diversa, cam incepi in principiu sa recunosti dupa "Uniforma" meseria omului respectiv. domeniile in care lucreaza isi pun amprenta si asupra stilului vestimentar si iti poti da seama daca ai ochiul format si o bogata experienta in socializare si networking sau social events cam de pe unde se trage fiecare, din ce arie de lucru.

apoi sar la ideea care ieri m-a macinat destul de mult dupa ce am plecat de la cenaclu: din tanara generatie nu prea sunt multe persoane care vin la cenacluri ( bineinteles asta nu se poate extinde si a merge pana la ideea ca nu ar fi interesati in acest fel de cultura). probabil ca multi citesc in intimitatea casei lor, ca multi se ascund prin parcuri, prin biblitoteci, prin mijloace de transport in comun si citesc acolo. intr-un fel sunt dezamagita ca la cenaclu, adica un mod de manifestare fatis al pasiunii pentru cultura, un prilej de expunere a ceea ce au citit, nu prea se vine. intr-un fel aceasta absenta majora ma face inevitabil sa ma intreb: oare spre ce se indreapta cultura? cum va fi peste sa spunem nu 10 ani, e prea devreme sa facem niste calcule si sa tragem niste concluzii, ci peste sa spunem 50 de ani?...oare va mai exista cultura?absenteismul asta in masa ma face sa-mi ridic serioase semne de intrebare si sa mi se sadeasca in suflet teama ca va veni vremea cand va muri....

M-as bucura sa vad mai multa interactiune din partea tinerilor la cenacluri sau la manifestari literare, uneori mi se creeaza impresia ca literatura nu mai intereseaza pe nimeni, sau doar pe cei de moda veche... mi se para ca unii cred ca a te interesa poezia, proza tine de moda veche, ca esti demodat....

Am aflat azi la conferintele PRoud to say i know organizate de BOS despre importanta blog-ului. Nu ca ar fi prima oara cand aud asta, dar de data asta am descoperit inca un aspect nou. blogul joaca un rol imp in promovarea unor campanii de la cele de Pr, publicitate pana la cele de responsabilizare sociala si este o legatura imp in reteaua de socializare, schimb de opinii, etc. . un blogger poate deveni asociatul unei campanii SR online si poate chiar downloada bannerele campaniei si sa le puna pe blogul sau sau sa scrie periodic stiri despre campanie. un blogger am putea spune ca este echivalentul in lumea virtuala a unui actor social activ in lumea reala. blogul poate fi numit intr-adevar printre canalele imp de mediatizare... azi am auzit vorbindu-se mult despre Pr inclusiv in relatie sau in interactiune cu jurnalistul. mi se adanceste tot mai mult ideea de a reveni in mass-media si de a lucra din nou ca reporter. dupa o pauza relativ scurta, parca ceva, de undeva ma cheama din nou la cea mai veche si cea mai puternica pasiune a mea: maasss- meeedia:X

tot azi mi s-a adancit ideea despre cat de important este rolul unui jurnalist pe aceasta tabla de sah a relatiilor publice, a publicitatii, a comunicarii in general. jurnalistul, da, este o veriga esentiala in acest intreg lant trofic al comunicarii. intr-un fel jurnalismul si tehnicile lui se ascund cam in tot ce reprezinta pentru noi comunicare, imagine, ambianta. mass- media nuanteaza, accentueaza sau poate deveni chiar factor de influentare sau de decizie capitala in imaginea, promovarea sau disparitia unui produs, companie.

mi-am dat seama ca o paranteza fie spus cat de important este sa socializezi cu diverse medii, cat de imp este sa fii un actor social activ, sa te implici sau sa participi la multe evenimente de la cele culturale, sociale pana la cele studentesti ca sa poti fi un om mereu in actiune si in forma, sa ai mereu surse vesnic calde si actuale pentru a putea scrie.

revenind la mass-media inevitabil mi-a venit in minte o intrebare: de ce sunt firme care aleg sa colaboreze cu un anumit trust de presa pentru o campanie? de exemplu de la CNSC am afat ca pentru campania olimpiada oamenilor obisnuiti, Prigat a hotarat sa colaboreze cu trustul de presa Media Pro iar pentru campanie umbrela verde initiata de Tuborg acestia au ales sa colaboreze cu trustul Intact. nu imi dau seama in functie de ce aleg ei un trust sau altul, in functie de ce criterii, avand in vedere ca amandoua sunt puternice. sa fie oare audientele?

intr-un fel trusturile de presa devin canale imp si puncte de reper in stabilirea unor campanii de promovare de catre firme si companii.

iar in final pentru ca sunt pe fuga as remarca ( revenind intr-un fel la o problema care ma ingrijoreaza pe mine) daca s-ar putea organiza o CSR de catre firmele mari sau companii si pentru ajutarea cainilor comunitari si a pisicilor poate ca pe strazi ar fi mult mai putini/ putine. o CSR ar putea ajuta mii de suflete care bantuie astazi pe strazile tarii, sa isi gasesca una adapost, sa aiba hrana si apa mereu. o CSR ar putea ajuta si asociatiile sau ONG-urile care se ocupa cu protejarea, ajutarea si salvarea cainilor si pisicilor comunitare in demersul lor de a-i salva, ii vedem atat de des pe strazi, cam aproape in orice colt de oras, trecem pe langa ei, dar parem a le ignora situatia. Unde sunt multi puterea creste  poate ca multi caini daca ar putea ca oamenii vorbi, ar avea un strigat de durere ca nu au pe canicula apa decat din balti si iarna sa nu gasesc hrana. poate ca CSR organizata de un brand puternic, cunoscut si mult mai multi actori sociali implicati in aceasta poveste, ar fi o solutie ca peste cativa ani cainii care sunt acum pe drum sa aiba un adapost si strazile sa fie mai libere. Initiative de acest gen au fost multe, insa nu stiu cat de lunga durata au fost sau cat de insistente si consecvente, atat timp cat pe strazi inca sunt caini fara adapost…
mi-as dori mult sa stiu ca cei cu care mergem acum pas la pas sau printre ei intr-o zi o sa aiba un loc sigur al lor, daca nu iubire, macar ceea ce e strict necesar....

poate ca intr-o zi....o sa fie totul bine si pentru ei:)

Un comentariu: