marți, 16 iunie 2009

dream.... my dream....



de ceva timp m-am retras in ale scrisului ( nu neaparat literatura, ci si eseuri). cred ca linistea este binevenita oricand si mai ales introspectia, analiza, rabdarea cu tine.

rascoleam prin calculator si am gasit niste poze mai vechi, cred intr-un fel ca amintirile nu mor niciodata, ca sunt vii, uneori mai vii chiar decat noi in noi, ca niste pesti ce se strecoara printre mainile, organele noastre...

Am fost duminica la Centrul cultural Ogrezeni unde am descoperit oameni minunati, lumea autentica a poeziei, a literaturii, am cunoscut-o pe Dna Olga Delia Mateescu ( pt cei care nu stiu : "Olga Delia Mateescu, actriţa care a evoluat în peste 80 de spectacole de teatru si televiziune şi în peste 15 filme, scrie piese de teatru parcă pentu a-şi aborda profesia şi din alt unghi şi cu alte mijloace, textele răspunzând stimulilor realităţii prin individualitatea proprie. În dublă ipostază s-a aflat in "Audiţie pentru Medeea", spectacol jucat la Naţionalul bucureştean. De curând, prin apariţia unui roman şi a unui volum de proză scurtă, scriitoarea îsi certifică preferinţa pentru proza literară. Este, până acum, autoarea a cinci volume de teatru insumând 15 piese si a două cărţi de proză, obţinând numeroase premii, nominalizări şi distincţii. I s-au jucat trei piese, iar alte două au avut spectacole lectura. Este societar de onoare al Teatrului Naţional Ion Luca Caragiale din Bucureşti, membră a Uniunii Scriitorilor din România şi a UNITER. De asemenea, are şi activitate didactică, fiind profesor universitar la UNATC.



E-mail: olgadeliamateescu@yahoo.com


--------------------------------------------------------------------------------

PREMII, DISTINCŢII



Actorie:

1973 Premiul Şcolilor de Teatru

1980 Premiul de Creaţie al Teatrului Naţional pentru rolul “Inocenta”, din “Gimnastică sentimentală” de V. Voiculescu

Dramaturgie:

1997 Premiul UNITER - “Cea mai bună piesă a anului”, pentru piesa “Capricii”

1997 Premiul “I. C. Brătianu” la Concursul Naţional de Literatură “Nihil Sine Deo”, Braşov, pentru piesa “Fantoma de la Coventry”

1998 Nominalizare UNITER pentru piesa “Grenada”, pentru concursul “Cea mai bună piesă a anului 1998”

1998 Nominalizare Ministerul Culturii pentru piesa “Statuia Libertăţii”

2000 Nominalizare la concursul de dramaturgie „Camil Petrescu” organizat de Ministerul Culturii pentru piesa “În căutarea unui rol pierdut” sau “Audiţie pentru Medeea”

2003 Premiul Uniunii Scriitorilor din România pentru dramaturgie- volumul ”Ferma de struţi”

2004 Ordinul ”Meritul Cultural” în grad de Cavaler
" preluat de pe: http://www.geocities.com/olgadeliamateescu/ )

a fost prima oara in viata mea cand am citit in fata unui cenalcu online care s/a vazut si in mediul real :D unde erau persoane complet noi mie si de o mare valoare culturala.

intr-un fel aceasta intalnire de la Ogrezeni mi-a amintit de vacantele din timpul scolii generale pe care le petreceam intr-un oras superb din Vrancea ( pe care eu niciodata nu mi l-am putut imagina altfel decat un sat, nici macar acum cand am crescut, acel mediu rural unic...) , despre care intr-un fel sau altul scriu in textelel mele ( asta este reversul memoriei )...

Astept cu nerabdare sa plec la Timisoara la festivitatea de premiere a Concursului national de Literatura Pavel Dan si sa-i cunosc pe cei de la cenaclul cu acelasi nume din oras.

Abia astept si sa termine Magda cu Licenta ca sa ne apucam din nou de activitate cu trupa de teatru amatori Omnes.

http://movies.groups.yahoo.com/group/trupateatruomnes/

http://omnes.wordpress.com/2008/04/22/8/#comments




apoi....ce va fi vom vedea:)

zile frumoase sa aveti!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu