marți, 1 decembrie 2009

Schimburi reciproce


Le-aş sugera să se uite mult mai clar la cei de lângă ei, să încerce să înţeleagă rolul şi calea fiecărui lucru din jurul lor, fiecare drum al fiecăruia care este precum într-un joc domino sau puzzle, o piesă necesară. Natura ca şi timpul nu stă în loc, trece, se scurge şi în goana ei ne iau ceea ce am fi putut avea dacă încetineam cursul ei. Fiecare zi este importantă pentru natură, fiecare zi trecută lasă pe faţa naturii o amprentă mare precum cea a pasului lui Big Foot. Natura este ca un tren care trece în viteză în gara noastră care e viaţa noastră zilnică şi ar trebui să ştim cum să-l facem să oprească în această gară şi să mergem împreună în viitor. Dacă nu voi fi în acelaşi stagiu în care sunt acum, dacă mi se va înrăutăţi starea....
Dacă aş fi pământul le-aş spune să se uite şi în urma lor, ce urme lasă, nu numai în faţă urmărindu-şi visele, carierele şi afacerile. Toate pentru dezvoltare au nevoie de un mediu sănătos, dacă nu voi mai putea duce aceste greutăţi ei nu vor mai avea unde să-şi dezvolte aceste planuri. O planetă sigură înseamnă un mediu sigur şi securizat în care poţi trăi şi te poţi dezvolta. A trăi, a respira. Siguranţă înseamnă un mediu sigur care se poate dezvolta, înseamnă chiar dezvoltarea. În acelaşi timp mă gândesc că asta e drumul firesc, normal al meu şi oamenii ar trebui să ştie cum să mă ajute, să ne scoatem împreună din apa în care băltim, nu să mă afunde mai mult pe fundul unui ocean care poate deveni în timp unit cu toate oceanele şi mările şi noi, toţi strânşi pe o mică insulă în locul fostelor continente.
Sunt sigur că dacă ar fi mult mai responsabili cu mediul lor, ar fi şi cu viitorul, este o dublă investiţie, dacă vor face mai multe campanii on-line şi offline despre responsabilizarea socială, se vor mobiliza mai mulţi dacă vor ştii starea mea reală. Dacă se vor implica mai mult în campanii ecologice, vor deveni un exemplu şi pentru alţii, vor ajuta animalele să trăiască într-un mediu sigur, vor avea numai de câştigat, investiţia li se va întoarce dublu înapoi lor şi copiilor lor. Dacă ar exista în fiecare oraş şi în zone cosmopolitane materiale pentru protecţia mea, cu poza mea, exact ca şi cum aş fi căutat şi se oferă recompensă pentru găsirea mea, recompensa ar fi sănătatea şi viitorul tău. Ce zici? Cum sună? Te tentează viitorul tău? Prietenii mei, ar trebui să aveţi o gândire antreprenorială şi asupra mea, să gândească toate acţiunile pe termen lung, să investească în viitorul lor şi al copiilor lor aşa cum fac cu afacerile lor. Pământul este de asemenea o afacere comună, deci faceţi-mă să cresc alături de voi, întindeţi-mi o mână să ies din apa în care sunt acum şi o să creştem împreună.
Le-aş sugera să fie mult mai răbdători cu mine, să fim în acelaşi pas, în acealşi timp al dezvoltării comune. Dacă am putea împrumuta principiile economice, democratice şi sociale şi în ecologie am fi toţi câştigaţi! Resursele mele sunt limitate de timp, ei sunt limitaţi de timp, atunci să ne facem şederea cât mai plăcută şi cât mai lungă având o răbdare bivalentă.
Dacă toţi oamenii de pe planetă ar avea o singură oră, în fiecare zi, să colecteze gunoaiele din fiecare colţ al planetei, din fiecare comunitate şi vor repeta asta zilnic, aş fi foarte curat şi m-aş putea concentra doar pe cum să-mi canalizez şi investesc resursele nu numai pe cum să le protejez şi să lupt împotriva poluării. În fiecare zi am o bătălie dublă: să dau mai mult din resursele mele, să le protejez şi să le înlocuiesc. Tehnologia nou descoperită ar putea fi folosită mult mai mult şi pentru regenerarea energiei şi pentru energia din deşeuri şi reciclarea a ceea ce le dau eu printr-o refolosire.
Dacă nu ne ajutăm unul pe celălalt, nu voi fi capabil să-i ajut de unul singur. Între noi trebuie să existe un respect mutual şi o înţelegere de ajutor reciproc. Ne putem împărţi resurse, să le punem la loc sau să le refolosim pe cele pe care le avem deja. Dacă aş fi eu oamenii, aş fi bucuros să împart şi mai ales modul în care o fac. Aş fi bucuros sp spun: Hey, avem ceva în comun şi ar trebui să luptăm pentru asta. Aş fi bucuros să spun că putem face asta în comun, o vom face, vom fi învingători şi învingătorii ştiu cum să joace şi cum să câştige fără să piardă prea multe resurse, timp, răbdare. Putem construi sau reconstrui ceva pas cu pas, uitându-ne în urmă şi tot construind, putem pentru noi, credem în viitorul nostru, în puterile noastre şi pentru că putem crea lumea aşa cum ne-o dorim nu s-o lăsăm să se distrugă doar uitându-ne la ea nepăsători. Putem învăţa împreună ca o lecţie civică pe termen lung şi vom pune în practică zilnic tot ce învăţăm în comun, să ne purtăm în viaţa publică precum în cea privată cu mediul şi retur. Putem să ne întoarcem la trecut dar putem să ne întoarcem spre viitor şi să schimbăm ce putem schimba acum, implicându-ne în probleme de mediu şi fiind activi în comunitatea noastră.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu